Monday, June 22, 2009

No stitching for the weekend because....

I couldn't make much progress for MW this weekend. We had to spend hours in Lowes and Home Depot for our house....It was a death march! My legs and feet hurt so bad!!!!!

We are not remodeling our house or building a 'new' house. 10 days after we got married, our house was burned down due to fire of unknown cause. (It was the night before Thanksgiving...actually, the morning of Thanksgiving, since it was 3:00 am). I heard a loud noise in the first floor (it sounded like something heavy fell), and our bedroom on the 2nd floor shook quite a bit. I thought it was an earthquake. However, something was 'off'. I woke my husband and went to check out the downstairs, which was covered with flames. We lost pretty much everything......

It's has been a long long process to rebuild our house. We finally came to the point that we get to pick bathroom floors, kitchen cabinet, faucet, etc. We are hoping to get our house back in August.

今週末はMaryちゃん、全然進みませんでした。実はLowes とかHome Depotとか(アメリカのDIY・ホームセンター)に入り浸ってました。

去年の11月、わたしたちの結婚式のたった10日後、夜中の三時に階下でした大きな物音と、それに続く揺れに目を覚まし、「地震?」と一瞬思ったのですが、なにかいやな予感がして、うちの相方を起こして一階に降りてみると....そこは火の海でした。原因不明の火事でした。家をはじめ、家財道具、衣類、ほとんど全てのものを新婚早々失いました。

そのあといままで本当に大変でしたが、ようやく内装工事がはじまり、土日はバスルームの床に張るタイルや蛇口、ドアノブなどなどいろいろなものを選びに行きました。長ーーーーいリストを作って、業者の人に渡しました。八月には出来上がる予定ですが、本当にいままで大変でした....。

No comments:

Post a Comment