Thursday, July 16, 2009

Thumbelina

While visiting Solvang, I visited Thumbelina, which sells Scandinavian needlework goods. I was very tempted to get a couple of Xmas-themed kits, but I ended up bringing two books home. One is a small brochure for Danish Xmas motifs that I have been eying for a long time. Another is (not Danish) for monograms. I am especially happy with the Xmas brochure. I am definitely going to make some ornaments......hmmmm what else should I make?......any suggestions?

Solvangを訪れたときに、北欧刺繍を取り扱うThumbelinaに行ってきました。私が住んでいる近辺だけかもしれませんが、アメリカ以外の国の刺繍用品や材料を探すのは、かなり大変です。もちろんインターネットで買えばいいのですが、やっぱりたまには実際に見て楽しみたいもの。もう少しハイセンスなお店が近くにあればと思います。

私が今回買ったのは、いろいろな方が刺していらっしゃって、前からとってもほしかったクリスマスモチーフの小冊子(こちらはデンマークのもの)と、モノグラムの薄い本です。とくにクリスマスの冊子がとっても気に入りました。まずはオーナメントをいくつか作ろうと思っていますが、ほかに、何を作りましょうか......何かいいアイデアがあったら、ぜひ教えてください!

No comments:

Post a Comment