Wednesday, June 10, 2009

Mary Wigham 1790


I joined SAL for Mary Wigham 1790 sampler. The chart is generously offered by Shari.

I choose
32 Count Belfast Linen in Flax from my stash for the fablic. I would like to use AVAS, but it seems I only have several colors that I can use. See how it goes....I am so excited. I found these fantastic pics (here and here too), which shows DMC to AVA conversion, so asked Nadine what color she used. She kindly shared with me which color she picked. Elle etait tres gentile! Her first part is also amasing! I originally thought of using fabric that is more yellowish, but her pic made me think of making my MW more french country-esq, rather than antique/early american-like. You can read more in detail in her blog.

Mary Wigham 1790 samplerのSAL(アメリカ)に参加することにしました Mary WighamのチャートはShariさんのブログからダウンロードできます。

32 カウントのBelfastを使ってステッチすることにしました。色はFlaxです。在庫にあったからなんですが、本当はもうすこし黄味がかった、アンティークっぽい色にするつもりだったんですが、フランスのナディーンさんのブログの写真(これ)を見てから、「別にオリジナルにそっくりじゃなきゃいけないってわけじゃないのね。」と思い立ち、ちょっとかわいく、フレンチカントリーっぽくできたらいいかなーと思って、Flaxを使うことにしました。ナディーンさんのに似た、もっと白っぽいリネンもあるのですが、白や生成りの色がうまく出ないと思い、やめました。あとは糸を選らばなければ。Au ver a soie d'algerを使いたいので、DMCの色見本と比べてみたけれど....む、むずかしい....

同じくナディーンさんのブログにDMCとAVASを比較したとてもとても美しい写真が載っていて、(これこれこれ)さっそく何色を使うことにしたのか聞いちゃいました。私の在庫にあったのはたった3色! やっぱり買いに走るしかないか....

No comments:

Post a Comment