Tuesday, June 16, 2009

More threads


I went to LYS to get the rest of the threads. I also realized that white or ecre do not how up on my fabric....that means 739 (very light tan) or off white won't be visible either. Here is my complete list of threads. (the new threads are written in purple) I have not decided on the substitute for 3855.

DMC-----AVAS
725 ----- 2514
407 ----- S4152 (quite lighter than 407)
356 ----- 2633
963 ----- 2941 (this seems to be soooo pink. I might change my mind on this one later...)
3857 ----- 4624
3768 ----- 1745
3052 ----- 3723
ecre ----- 5112
930 ----- 1715 (very similar to 1745)
white ----- 3413
739 ----- S2860
3822 ----- 2543
927 ----- 5382
934 ----- 3425
352 ----- 932
435 ----- 4235
225 ----- 1012

3855 ----- haven't bought yet
433 ----- 4516
519 ----- 1722

746 ----- S2578


Sorry for the burr image. My blackberry doesn't take a greatest pic...

I finally finished the first motif! This was actually quite challenging for me. I adjusted the chart so that it'd be symmetrical.

やっと糸が(ひとつを除いて)そろいました。Belfastの
Flax というのがくせもので、微妙に薄い色なので、白や生成りの色が全然映えません。自然なリネンの色を狙ったつもりだったのですが、もう少し濃い色だったたらよかったんですね~ 

そのおかげで、オフホワイトと
739もそのまんまではだめだろうということで色を変えることにしました。実際、DMCのオフホワイトと739に一番近いAVASの色を布にあててみたんですが、やっぱり無理そう。 うす紫っぽい色や、モーヴ、ベージュなどを近所のお店で選んできました。選んだ色は、上記を見てください(むらさきで書いてあるものが今日新しく買ってきたものです)。2941だけはなんだか超ど派手ピンクのような気がするのですが(写真でもひとつだけ、めちゃくちゃ目だってます)。 どうしよう.........

それはともかく、やっと一番最初のモチーフ(サーモンピンクのやつ)ができたのですが、これが手ごわかったこと!クウェーカー初心者には大変でした(ボケボケ写真ですみません)。左右対照でないところは、勝手に手直ししました。これを直すか直さないかはアメリカのSALでは結構話題になっている模様。Jenさんは直して刺す派のようで、彼女のブログに左右対照に直したモチーフのチャートがアップロードしてあります(これとかこれとかこれも)。そのほかにも、Jacqulineさん自身のチャートミスらしきものもありますが、適当に手直しして刺しちゃってます。みなさんはどうしてますか?

No comments:

Post a Comment